סניף תל אביב: 03-7360260

|

 סניף חיפה: 04-8682000

חיפוש
חיפוש

עבירות סמים קלים

עבירות סמים בצה"ל – סמים קלים, עונשים כבדים

לאורך השנים התייחס הצבא לעישון סמים במהלך השירות בחומרה רבה, השקיע משאבים רבים על מנת לתפוס מעשנים לובשי מדים והפעיל עונשים כבדים על הנאשמים. על רקע מדיניות מקלה של  משטרת ישראל, גם הפרקליטות הצבאית החלה בהקלות  – ”הסדרים מותנים"    (מפורט בהמשך).

לאחרונה, על רקע התגברות מקרי שימוש בסמים בצבא,  הצבא  משנה את הכיוון ומחמיר את הסנקציות נגד נאשמים ב- עבירות סמים קלים במסגרת הצבאית. 

מה הן הסנקציות החדשות הצפויות לנתפסים בעישון סמים ומדוע מומלץ להיעזר ב- עורך דין עבירות סמים המתמחה בדיני צה"ל? התשובות במאמר הבא.

זינוק במספר עבירות סמים בצבא

בשנה האחרונה חל זינוק חד בהגשת כתבי אישום בגין ביצוע עבירות סמים בצה"ל, בבתי הדין הצבאי הוגשו מאות כתבי אישום כנגד חיילים, רבים מהם לוחמים מזרועות הלוחמה השונים ובין היתר לוחמי גדודי חיר, שריון, תותחנים, הנדסה, חיל הים ואף בטייסות חיל האוויר.

הקלות לחיילים שמודים באשמה

חייל שנחקר במצ"ח  וחתם על הסכם "הסדרים מותנים" התחייב להתייצב במצ"ח אחת לחודש ולמסור דגימת שתן נקייה מסמים במשך שנה שלמה. לאחר כשנה, ובמידה והחייל עמד בהתחייבות,   מתבטל כתב האישום והנ"ל יוכל לסיים את השירות באופן מלא ללא הרשעה בבית דין צבאי וללא רישום פלילי. בעקבות עלייה במקרים של הגשת  כתבי האישום החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי להילחם בתופעה ולהטיל סנקציות פיקודיות וכלכליות על חיילים שיתפסו מעשנים סמים בנסיבות צבאיות.

עורך דין עבירות סמים

סמים קלים – עונשים כבדים

על פי החלטת הרמטכ"ל, חייל שיואשם בעישון סמים, יובא לאחר ריצוי העונש בפני ועדה בראשה יעמוד סגן מפקד "מיטב", היחידה האחראית על תהליכי מיון ושיבוץ בכלל הצבא. בדיון הוועדה יוחלט האם לשחרר את החייל הנאשם מהצבא באופן מיידי או להותירו בשירות ובאלו תנאים. בנוסף, יישקלו מתן סנקציות פיקודיות כגון הורדה בדרגה או העברה מתפקיד לוחם וסנקציות כלכליות כמו צמצום דמי המענק והפיקדון הניתן לחיילים בתום השירות ואף תיתכן פגיעה בזכויות ייחודיות ללוחמים כמו מימון מלא של תואר אקדמי בתוכנית "ממדים ללימודים".

מואשם בעבירות סמים? – לא להקל ראש

העונשים והסנקציות בהן החליט הצבא לעשות שימוש עשויים להתברר כקשים במיוחד ולפגוע בעתיד הנאשמים באופן ניכר. חייל אשר  כתוצאה מההרשעה בבית דין צבאי ירשם לו רישום פלילי  באזרחות עלול למצוא עצמו מתקשה למצוא עבודה במוסדות המדינה או בגופי אכיפת החוק השונים. בנוסף לכך סנקציות כלכליות כמו צמצום המענק והפיקדון עשויות להקשות על רכישת השכלה אקדמית ולבצע פגיעה נוספת בסיכויי הנאשם בעבירות סמים קלים לרכישת מקצוע ועתיד כלכלי חזק ויציב.

לכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד צבאי  – עבירות סמים המתמחה בדיני הצבא ובכוחו לסייע ולהביא לעונש מופחת בגין נסיבות מקלות.

סא"ל (במילואים) דנה נוף – עו"ד מומחית בדיני צה"ל

עורכת הדין דנה נוף שירתה כ-22 שנה  בשירות קבע  בתפקידים שונים בצה"ל ומאז פרישתה, מתנדבת לשירות מילואים בפרקליטות הצבאית.  לאחר השחרור מהצה"ל הקימה משרד עורכי דין המתמחה בדין הצבאי. במסגרת פעילות המשרד סייעה עו"ד דנה למאות חיילים וקצינים בייצוגם בבית הדין הצבאי, ההיכרות העמוקה של דנה עם המערכת הצבאית סייעה לה לקצור הצלחות רבות וצבירת מוניטין במתן מענה לבעיות חריגות בתביעות של הצבא מול חיילים.

במקרים של כתבי אישום בגין שימוש בסמים קלים במסגרת הצבאית מומלץ להיעזר בעורך דין המבין היטב את המערכת הצבאית, את אופן פעולתה וכיצד למטב את גזר הדין לטובת הנאשם. ניתן ליצור קשר דרך האתר או דרך מספרי הטלפון, לקבוע שיחת ייעוץ ולהצטרף לקהל הלקוחות המרוצים של משרד עורכי הדין של דנה נוף.

רוצים לדעת יותר על השירותים המשפטיים המוצעים לכם על ידי עורכת הדין דנה נוף בתחום המשפט הצבאי-פלילי? צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בעניינים דחופים בטלפון או בווטסאפ:

צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בעניינים דחופים בטלפון או בווטסאפ:

דילוג לתוכן