סניף תל אביב: 03-7360260

|

 סניף חיפה: 04-8682000

חיפוש
חיפוש

הסדרת מעמד בצה"ל

הסדרת מעמד "בני מהגרים" הינו תחום התמחות ייחודי מורכב בו מתמחה עורכת הדין דנה נוף, במסגרתו היא מעמידה לרשותכם מגוון רחב של שירותים המיועדים לישראלים תושבי חו"ל הנדרשים להסדיר את מעמדם בצה"ל טרם הגעתם לארץ, וזאת על מנת להימנע מהסתבכויות מיותרות העלולות להביאם למצב בו הם  מוכתמים ברישום פלילי הנובע מאי התייצבות לשירות ביטחון.

על פי חוק שירות ביטחון, חובת השירות בצה"ל חלה על כלל אזרחי המדינה, לרבות אזרחי ישראל השוהים בחו"ל, בין אם דרך קבע או מטעמי שליחות זמניים של הוריהם. החוק הצבאי ופקודות הצבא מגדירים קטגוריות של מלשב"ים (מיועדים לשירות בטחון) המתגוררים בחו"ל:

  • מלש"ב שהוכר כיליד חו"ל – בקטגוריה זו נכללים נערים ונערות אשר נולדו בחו"ל ומקום מושבם הקבוע מיום לידתם הינו בחו"ל. יחד עם זאת, הם מחזיקים בנוסף לאזרחותם הזרה גם באזרחות ישראלית, ולכן הם אינם פטורים באופן אוטומטי משירות ביטחון.
  • מלש"ב שהוכר "כבן מהגרים" – בקטגוריה זו נכללים נערים ונערות אשר היגרו לחו"ל בעקבות הוריהם, טרם הגיעם לגיל 16 ומקום מושבם הקבוע היה במדינה אחרת מחוץ לישראל.
  • מלש"ב "בן שליחים" – בקטגוריה זו נכללים נערים ונערות המיועדים לשירות ביטחון והינם שוהים בחו"ל ביחד עם הוריהם, כאשר אחד מהם מייצג גוף ישראלי – ממשלתי, ציבורי פרטי או אחר. בני השליחים רשאים לדחות את שירותם הצבאי עד הגיעם לגיל 20.

בכל המקרים, מעמדם של המלש"בים נקבע בהתאם למעמד הוריהם, כאשר גם ילידי חו"ל וגם בני מהגרים המחליטים לעלות לישראל לאחר הגיעם לגיל 18, יחויבו בשירות צבאי לפרק זמן הנקבע על ידי פקודות הצבא.

הסדרת מעמד "בני מהגרים" – כיצד?

הסדרת מעמדם של בני המהגרים נועדה על מנת לדחות את גיוסם לצה"ל עד להגיעם לגיל קבלת פטור משירות צבאי ולמנוע רישום פלילי וריצוי תקופות מאסר בעת הגיעם לביקור בישראל. הליך ההסדרה מתנהל מול הקונסוליה הישראלית הממוקמת באזור מגוריהם בחו"ל, כאשר הליך ההסדרה הינו הליך בירוקרטי פשוט במסגרתו נדרש המלש"ב והוריו להגיש מסמכים וטפסים שונים המעידים על מעמדכם כבני מהגרים.

דרך המלך, אינה מחייבת מעורבות של עורך דין בתהליך.

עו"ד דנה נוף "נכנסת לתמונה" במקרים החריגים . כך למשל: במקרה בו המלש"ב עזב את הארץ לאחר שמלאו לו 16 שנה. דוגמה נוספת: במקרים שרק אחד ההורים שוהה עם המלש:,ב בחו"ל וההורה השני חי בארץ.

טיפול משפטי במועמדים לשירות ביטחון – כל השירותים המשפטיים במקום אחד!

בנוסף למתן שירותי ייעוץ והכוונה בכל הנוגע להסדרת מעמד בני מהגרים, עורכת הדין דנה נוף, מעמידה לרשותכם מגוון רחב של שירותים משפטיים בכל הנוגע לטיפול במועמדים לשירות ביטחון. בין יתר השירותים המוצעים לכם בתחום זה במשרדה של עוה"ד דנה נוף תוכלו למצוא:

  • מתן שירותי ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מול מיטב- היחידה הצהלית האחראית על הליכי גיוס ומיון לשירות חובה.

  • מתן שירותי ייעוץ משפטי בכל הנוגע לשינוי שיבוץ וערעור על קביעת הפרופיל הצבאי

  • טיפול משפטי בהליכי שחרור משירות וקבלת פטור

  • הגשת ערעור על החלטה לפטור משירות

  • הסדרת מעמד ספורטאי מצטיין/עילוי/פעיל

ועוד מגוון רחב של שירותים המיועדים למלש"בים תושבי חו"ל או תושבי ישראל.

רוצים לדעת יותר על השירותים המשפטיים המוצעים לכם על ידי עורכת הדין דנה נוף בתחום המשפט הצבאי-פלילי? צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בעניינים דחופים בטלפון או בווטסאפ:

צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בעניינים דחופים בטלפון או בווטסאפ:

דילוג לתוכן