סניף תל אביב: 03-7360260

|

 סניף חיפה: 04-8682000

חיפוש
חיפוש

ועדה רפואית בצבא הורדת פרופיל

ועדה רפואית בצבא הורדת פרופיל

פעילותן של ועדות רפואיות בצה"ל מעוגנת בפקודת מטכ"ל 32.0401 מזה למעלה מ-50 שנה. מטרתן של הוועדות הרפואיות היא לקבוע את הפרופיל הצבאי של חיילים בשירות פעיל ושל מועמדים לשירות בטחון (מלש"בים). הוועדה עצמה לאו דווקא כוללת צוות של רופאים ויכולה לכלול גם רופא אחד בלבד וגם לרופא זה לא חייבת להיות התמחות רלוונטית כלשהי לטענותיו הרפואיות של החייל. הסיבה לכך היא שוועדה רפואית היא למעשה גורם מנהלי שתפקידו לאשר (או לדחות) את ההמלצות של הרופא שבדק את החייל בפועל, ולקבוע את פרופיל החייל כמתבקש בפקודות המטכ"ל. בישיבתה, בוחנת הוועדה את המסמכים הרפואיים שהוגשו לה על ידי הרופא או הרופאים שבדקו את החייל. מסמכים אלה כוללים בדרך כלל המלצה של הרופא/ים לגבי הפרופיל המתאים לחייל ועל הוועדה לבחון את הדברים, לקבל או לדחות את המלצת הרופא ובכך בעצם לקבוע את הפרופיל הרפואי של החייל.

הליך הורדת פרופיל

הורדת פרופיל הוא הליך שגרתי שמבוצע כל יום על ידי וועדות רפואיות בצה"ל, אלא שלרוב מבוצעת הורדת הפרופיל על דעת הוועדה לאור אבחון מצבו הרפואי של החייל ומבלי שהוא ביקש זאת באופן ספציפי. במקרה של בקשה יזומה של החייל או המלש"ב להוריד את הפרופיל הרפואי שלו, עליו לעבור תחילה דרך רופא אזרחי מומחה שיבדוק את מצבו ולאחר מכן דרך רופא צבאי מומחה שיבחן את הדברים וייתן המלצה לוועדה הרפואית. ההחלטה הסופית האם להוריד או לא להוריד את הפרופיל תתקבל על ידי הוועדה הרפואית. במסגרת ועדה רפואית בצבא הורדת פרופיל אינה דורשת את נוכחות החייל המבקש בדיוני הוועדה ולמעט מקרים חריגים, ההחלטה בעניינו של החייל מתקבלת שלא בפניו.

בהליך זה, כמו בהליכים רפואיים רבים במסגרת הצבאית, ישנה חשיבות רבה להיכרות של החייל עם זכויותיו וליכולת שלו למצות אותן. כך למשל, החלטת הוועדה היא לעולם לא סופית ותמיד ניתן להגיש עליה ערר. הליכים אלה, רצוי שיהיו מלווים על ידי עורך דין צבאי מומחה, לא בכדי להתריס מול הצבא אלא בכדי להבטיח את התנאים הטובים ביותר לחייל או למלש"ב עצמו.

משרד עורכי דין דנה נוף ילווה אתכם בכל הליך מול ועדה רפואית בצבא הורדת פרופיל, קבלת פטור, שחרור מוקדם או כל הליך אחר על רקע רפואי. באתר האינטרנט שלנו תוכלו ללמוד עוד על שירותי הייצוג, הליווי והייעוץ המשפטי שלנו וכן תוכלו ליצור איתנו קשר בטלפונים 04-8682000 | 03-7360260 בכל שאלה ועניין.

המידע המופיע במאמר זה  הינו בגדר מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי אישי.

עו"ד צבאי דנה נוף שירתה למעלה מ- 24 שנה בשירות קבע במגוון תפקידים בצה"ל ומתנדבת לשירות מילואים בדרגת סא"ל בפרקליטות הצבאית. ייצגה מאות חיילים בערכאות מנהליות בלשכת הגיוס ובצה"ל וחיילים בבתי דין צבאיים בכל הארץ שהוגש נגדם כתב אישום בעבירות שונות.

רוצים לדעת יותר על השירותים המשפטיים המוצעים לכם על ידי עורכת הדין דנה נוף בתחום המשפט הצבאי-פלילי? צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בעניינים דחופים בטלפון או בווטסאפ:

צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בעניינים דחופים בטלפון או בווטסאפ:

דילוג לתוכן